Doncs tal com diu el títol d'aquesta entrada, el projecte de la 440 avança a bon ritme. No tenia pensat fer un article encara, però els últims dies ha agafat tal forma que he considerat convenient de fer-ne un.
Ahir va ser un dia força llarg. A primera hora del matí me'n vaig anar cap al circuit de Can Mercader, ja que havia quedat amb l'Èric i en Santi per mirar si podíem avançar la feina dels bogis i començar a preparar la propera comanda de carrosseria.
La idea de la jornada era deixar les caixes de greix muntades, tota la part estructural dels bogis acabada i si podiem deixar-ne algun de muntat i acabat, i es va complir amb èxit.
|
Una caixa de greix muntada. |
|
Les caixes de greix ensamblades |
Mentre en Santi i jo estàvem entretinguts amb les caixes de greix, l'Èric ho estava amb els bogis. Si bé totes les estructures ja estaven soldades, encara faltava soldar-hi els suports de la suspensió secundària.
|
Producció en sèrie de bogis. |
Una altra de les feines que havíem de fer era muntar les rodes als eixos. Amb paciència i una premsa vam deixar acabats 8 eixos motrius i 12 eixos portants.
|
Procés de calat de les rodes als eixos amb la premsa. |
Eren pels volts de les 8 del vespre, portàvem tot el dia allà remenant, quan va arribar el punt àlgid de la jornada. Teníem les peces suficients per provar-ho muntant un bogi, i aquest va ser el gran moment de satisfacció: el primer bogi de la 440 ja era una realitat.
|
El primer bogi remolc muntat a les vies del dipòsit de Can Mercader. |
|
Bogi motriu muntat, a falta de les corretges i els tensors. |
Acabades les peces a Can Mercader, em vaig endur les corresponents a la meva UT, per poder-ho anar deixant tot preparat per al muntatge definitiu, i avui ha estat un altre dia pràcticament dedicat a aquest projecte.
Fins aquí aquest article corresponent a la construcció dels bogis de la 440. Espero poder ensenyar-vos ben aviat noves imatges d'altres elements.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada