Seguim avançant en la decoració de Sant Lluís (i més coses...)


Tal i com avança el títol d'aquesta entrada, els últims mesos els he dedicat a l'estació de Sant Lluís i d'altres cosetes. Que hagi estat dos mesos sense publicar res no significa que hagi estat aturat ni molt menys. En aquest article us poso al dia de com es troba en data d'avui. Abans d'anar a sant Lluís permeteu-me que us expliqui la resta



LES DEMÉS COSES A PART DE SANT LLUÍS

1.- LA NOVA CENTRAL DCC

Començarem per totes les coses que he fet/canviat a part de l'estació principal de la maqueta. Un dels canvis més significatius el qual m'ha tingut algunes setmanes ocupat ha estat el canvi de la central DCC. Des del desembre del 2016, que va ser quan em vaig iniciar amb el digital, havia anat amb una Hornby eLink. Aquella central al principi em va semblar més que acceptable, amb una bona relació qualitat/preu i un software propi bastant interessant. I és cert que va anar molt bé fins el dia que ens vam ajuntar més de 3 persones jugant a la maqueta: era incapaç de gestionar més d'una ordre a la vegada. Després d'una exhaustiva cerca en fòrums, webs, etc... em vaig decidir per la Digikeijs DR5000, i realment la vaig encertar. Us imagineu anar al concessionari i veure un Tesla completament nou a estrenar al preu d'un Seat dièsel? Doncs aquesta sensació la vaig tenir al comprar aquesta central. És una central multiprotocol, amb wifi propi i compatible amb tot el software lliure i de pagament que existeix a dia d'avui, i per poc més del que pugui valer una central bàsica com és la Roco z21 blanca.

La DR5000 acabadeta d'arribar.

2.- EL PAS A NIVELL AUTOMÀTIC

Una altra de les coses que ja està funcionant, i gràcies a la inestimable ajuda de l'Oriol, és el pas a nivell situat a l'entrada de la fàbrica. Tot plegat utilitzant un detector de consum Lenz, un Arduino UNO, un parell de servos i la resta d'elements fabricats en impressió 3D. En el següent vídeo podeu veure el pas en funcionament.




El pas a nivell, com he comentat abans, funciona amb un detector de consum. Tot el pas i els metres que el precedeixen està format per un circuit illa que a l'haver-hi presència de tren (consum de mA) activa el pas. Aquest circuit illa acaba uns 50cm després del PN, de manera que un cop deixa d'haver-hi consum i s'inicia la seqüència d'obertura del pas. Aquí tenia un problema. Podia posar un temporitzador de X segons en l'obertura del pas, però la longitud dels meus trens és molt variable. Pot anar des d'una UT de dos cotxes fins a un Estrella amb 12 (i només la locomotora tenia consum). De manera que si posava un temporitzador llarg, al passar un tren curt tardaria molt a obrir-se, i si el posava curt es podien obrir mentre un tren llarg estava passant. Això ho vaig solucionar, de moment, posant resistències a varis cotxes, de manera que com a molt el tercer cotxe per cua tingui un consum i pugui ser detectat per el PN. Dic de moment perquè a la llarga els il·luminaré tots.


3.- LA IL·LUMINACIÓ DELS TALGO

Relacionat amb el que us explicava fa un moment, vaig començar amb els Talgo. El principal problema per posar consum en aquests trens és fer les preses de corrent, i això ho havia de fer sí o sí. Osigui que un cop fetes, només es va tractar de tirar dos cables per tot el tren i un led de 3mm a cada cotxe, quedant un resultat molt agradable.








LA DECORACIÓ DE SANT LLUÍS

Ara sí, anem al tema que ens ocupa. L'estació de Sant Lluís es troba a dia d'avui pràcticament acabada a falta només de l'edifici de viatgers. Tal i com us ensenyava a l'article anterior li vaig fer les andanes. Doncs ara ja ho té tot per ser una estació com déu mana.

El primer que vaig posar a les andanes van ser els rètols de l'estació. Aquests els vaig fer amb unes tires de Evergreen de 4,8x1mm i amb quadradet de 1x1. Després vaig enganxar a sobre un paper imprès amb el nom de l'estació. Com podeu veure són de l'estil dels que tenia la Renfe als anys 90.





Un cop posats els cartells va tocar el torn als pals de catenària. Els vaig encarregar a l'amic de Ferro3D, que té al catàleg uns pals prou macos per pocs euros. Això sí, vénen sense pintar però per a mi no és cap inconvenient.




Un cop pintats els pals, cap a la maqueta, i aquest és el resultat:



Posada la catenària, ara sí que ja podia entrar completament de ple en la decoració de les andanes. Primer vaig fer els bancs amb impressió 3D a través de Shapeways, i després hi vaig posar els personatges. Per últim, i ho vaig acabar ahir, la il·luminació de les andanes. Aquí ho podeu veure tot plegat:







Com podeu veure la maqueta des de fa ja més d'un any que no s'atura. Encara que passin mesos entre dos articles, quiet no hi estic mai.

Fins la propera!













Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

L'inici de la maqueta

La impressió en 3D

Ampliem la família de les 440