Material rodant I: Les locomotores elèctriques
Com tota explotació ferroviària, aquesta compta amb un parc motor propi. Tal com us comentava a la presentació, hi trobarem el material que Renfe tenia durant la dècada dels 80 i 90.
Locomotores sèrie 269/289
La 269.092 va ser la primera en colors Taxi en arribar. Va ser a l'estiu del 2002. |
Al parc hi ha 11 locomotores de la sèrie 269 i una de la sèrie 289. La primera en arribar va ser al 1998, i va ser la 269.326 en colors Estrella. Posteriorment en van venir més, essent l'última la 269.272 en colors Taxi. Actualment es troben totes digitalitzades excepte la 269.297, que es troba fora de servei. També cal destacar que les locomotores d'aquesta sèrie estan totes sense els aros d'adherència que portaven d'orígen. Si bé han perdut potència de tracció, el fet que no s'embruti tant la via compensa. Poden arrossegar trens de fins a 9 cotxes convencionals, i Talgos fins a 17 cotxes.
269.092 Taxi. Original Kato.
269.218 Mazinger. Original Kato.
269.220 Estrella. Matricula canviada.
269.239 Taxi. Repintada.
269.272 Taxi. Repintada.
269.297 Talgo. Original Kato.
269.304 Taxi. Original Kato.
269.317 Mil Ratlles. Original Kato.
269.326 Estrella. Original Kato.
269.327 Mil Ratlles. Matricula canviada.
269.601 Mazinger. Original Kato.
La 269.239 recent sortida de la nau de pintura, espera al dipòsit de Sant Lluís que li posin la rotulació. |
Locomotores sèrie 252
Si una locomotora destaca entre la resta, sens dubte aquesta és la 252. Capaç d'arrossegar trens de fins a 17 cotxes, tot i que per una qüestió de mida d'estacions el màxim normalment són 9. La primera en arribar fou al 1997, i va ser la 252.063. Actualment es troben totes en servei excepte la 252.019 252.027, 252.041 que estan a l'espera de rebre el decoder. La 252.057 es troba a la vitrina.
252.018 Taxi. Original Arnold.
252.019 Taxi. Repintada.
252.027 Taxi. Original Arnold.
252.041 Taxi. Original Arnold.
252.048 Arco. Repintada.
252.057 Taxi. Repintada.
252.063 Taxi. Original Arnold.
252.075 Taxi. Repintada.
La 252.018 assegura un Talgo, circulant per l'antic traçat. Durant un temps era freqüent que aquest tipus de trens es reforcessin amb material convencional. Composició inspirada en aquesta foto de l'amic Lluís Rentero. |
Locomotores sèrie 251
Aquesta sèrie està formada per dues locomotores. La primera va venir al 2011 de la mà de la meva parella, com a regal d'aniversari, i fou la 251.027. La segona va venir un temps més tard, en una oferta que vaig trobar en un conegut establiment de Barcelona. Actualment la 251.017 es troba digitalitzada i en servei, mentre que la 251.027 està a l'espera de rebre el decoder.
251.017 Taxi.
251.027 Blau/groc.
Locomotores sèrie 7600
La 7608 de Startrain |
Aquesta sèrie està formada per dues locomotores. La primera en arribar fou al 1992, i era la d'Ibertren. La segona va ser al 2015, d'uns bons amics que me la van regalar, i és la de Startrain. Actualment la d'Ibertren es troba a la vitrina fora de servei. La de Startrain també es troba fora de servei a l'espera de rebre el decoder.
Locomotora sèrie 7800
Aquesta sèrie, formada per una única locomotora, té la particularitat que està fabricada per mi. Per fer la carrosseria vaig fer un disseny amb el programa Catia, i la vaig materialitzar amb impressió 3D. Va ser el conillet d'índies per a models que van venir posteriorment mitjançant aquesta tecnologia, i que cada vegada està més avançada. Més endavant ja us faré un article per explicar-vos com ho faig. La fase pintura, com la resta de material repintat, també és feta per mi. Per a la motorització, malgrat les crítiques de dos amics amants del ferrocarril Japonès, vaig utilitzar la d'una EF66 de Tomix. Els pantògrafs també procedeixen de la mateixa locomotora. Actualment es troba fora de servei a l'espera de rebre el decoder.
I fins aquí aquesta primera part del material rodant.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada