Material rodant III: Els automotors elèctrics

Doncs sense perdre el fil del que ens ocupa, ara toca el torn de les unitats elèctriques. Com moltes UT's, tenen la particularitat que estan formades per un cotxe motor, en algun cas un o més remolcs intermitjos, i un remolc amb cabina, cosa que fa que no sigui necessari realitzar maniobres a les estacions tipus terminal o capçaleres de línia.










Sèrie 440


La 440.242 a l'estació de Can Rius abans del soterrament. En aquesta ocasió estava realitzant un viatge de
proves, ja que acabava de sortir de la reforma per al servei Delta, i encara no havia rebut la rotulació.

Aquest va ser el primer tren en caure a les meves mans. Tal com us explicava al fil de la maqueta, és amb mi des del 1991, just quan feia poc que Ibertren l'havia llençat al mercat. Actualment aquella unitat ha sofert molts canvis, ja que la motorització d'orígen deixava molt a desitjar i un bon dia es va parar per no tornar a funcionar mai més. Aquesta sèrie està formada per 7 UT's. Totes, a excepció de la 440.144, tenen motorització Kato, i únicament les 440.207, 440.242 i 440.244 estan digitalitzades a dia d'avui. També totes i a excepció de la 440.144 estan repintades per mi. Aquella 440 de rodalies que va arribar al 1991 a dia d'avui és la 440.242 Delta.


440.067 Rodalies. 3 cotxes.
440.086 Blau/groc. 3 cotxes.
440.144 Blau/groc. Original Ibertren. 3 cotxes.
440.207 Delta. 2 cotxes.
440.237 Delta. 2 cotxes.
440.242 Delta. 2 cotxes.
440.244 Rodalies. 2 cotxes.

Detall de les incripcions Delta a la 440.237.


La 440.086 en colors originals a l'estació de Sant Lluís.


Les Delta 440.242 i 440.207 en doble composició, efectuant un servei Delta fent parada a la via 1 de Can Rius

La 440.244 a l'estació de Sant Lluís esperant per sortir amb un rodalies cap a Santa Sònia.


El remolc amb cabina de la Delta 207 acabada de sortir del taller de pintura i en procés de muntatge.






Sèrie 444

Aquest model és, sens dubte, el rei dels trens regionals de la dècada dels 90. El model en escala N és completament artesanal, realitzat a partir d'un kit de llautó fotogravat del madrileny 'Trendiseño'. Va ser construït a principis del 2013, i va ser la meva primera incursió al llautó. Porta motorització Tomix, i actualment es troba fora de servei a la vitrina. Tinc en ment realitzar-lo properament amb impressió 3D.

La 444.009 sortint de Can Rius direcció Santa Sònia, abans de la modificació del traçat.









Sèrie 436 'Suïssa'


Si fa un moment us deia que el rei dels regionals dels anys 90 va ser el 444, la sèrie 436 va ser la reina dels rodalies i regionals dels anys 60, 70 i 80, començant en aquesta època el seu declivi i retirada entre els anys 1992 i 1994. El model a escala ens el va servir la renovada Ibertren a l'any 2008. És amb mi des del 2012, i aquesta unitat té un encant especial per a mi. El parc el formen dues UT's. Una de color verd i plata que actualment es troba a la vitrina, i una en colors groc i blau que actualment es troba en procés de pintura.

La Suïssa verda sortint de Can Rius en circulació de proves el dia de la seva entrada en servei.




I aquí acaba l'article d'automotors elèctrics. Espero que ben aviat el puguem engreixar amb algun nou model.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

L'inici de la maqueta

La impressió en 3D

Ampliem la família de les 440