Tot i que a l'entrada de presentació ja hi ha unes quantes fotos de la maqueta, en aquest apartat hi aniré posant periòdicament les fotos de la maqueta d'aquelles parts que ja estan acabades.
L'inici de construcció de la maqueta Ja des de ben petit, com uns quans que hem tingut aquesta sort, que tinc a les meves mans una maqueta en escala N. Vaig començar amb aquest hobby a l'edat de 5 anys, quan els Reis em van portar un Iberama (aquelles maquetes que comercialitzava la firma Ibertren). En concret es tractava de l'Iberama 550, i venia en una caixa d'iniciació amb un flamant tren de rodalies de la sèrie 440 de color blanc i vermell. Aquest va ser el meu primer contacte amb el modelisme ferroviari. Amb el pas dels anys el parc mòbil anava augmentant. Va passar poc temps que ja hi havia una altra 440 però aquesta en color blau, una Alsthom d'Ibertren en color verd i una 4000 de Renfe. Aquella maqueta va tenir la desgràcia de passar per les mans d'un nen. Què vull dir? Doncs que ben aviat modificava el circuit, treia un túnel, el posava a un altre lloc, omplia la maqueta de farina per simular que havia nevat (i tots els engranatges de les lo...
L'altre dia, en un dels capítols del material rodant, us vaig dir que us explicaria com em fabrico el meu propi material en impressió 3D. Doncs aquí va l'article. La tecnologia d'impressió 3D ha avançat molt els últims 5 anys. Jo personalment no disposo d'impressora, però ho faig imprimir a Shapeways i ells ho envien a casa. Actualment una impressora de ABS es pot trobar per 200€. Fa només quatre anys valia 800€. Però l'inconvenient és que aquest tipus d'impressora no serveix per al modelisme en la nostra escala, ja que fa les passades massa grans. Per tant, l'única que ens serveix per poder fabricar models en N és una impressora de resina líquida, i a dia d'avui per un particular encara surten cares. Abans de res, comentar-vos que tots els models que dissenyo els tinc penjats al meu perfil de Shapeways, i si algun us interessa allà es pot adquirir, al següent enllaç: Rius Model Trains - Shapeways Per imprimir un model utilitzo els seg...
Com tota explotació ferroviària, aquesta compta amb un parc motor propi. Tal com us comentava a la presentació, hi trobarem el material que Renfe tenia durant la dècada dels 80 i 90. Locomotores sèrie 269/289 La 269.092 va ser la primera en colors Taxi en arribar. Va ser a l'estiu del 2002. Al parc hi ha 11 locomotores de la sèrie 269 i una de la sèrie 289. La primera en arribar va ser al 1998, i va ser la 269.326 en colors Estrella. Posteriorment en van venir més, essent l'última la 269.272 en colors Taxi. Actualment es troben totes digitalitzades excepte la 269.297, que es troba fora de servei. També cal destacar que les locomotores d'aquesta sèrie estan totes sense els aros d'adherència que portaven d'orígen. Si bé han perdut potència de tracció, el fet que no s'embruti tant la via compensa. Poden arrossegar trens de fins a 9 cotxes convencionals, i Talgos fins a 17 cotxes. 289.007 Verda. Original Kato. 269.092 Taxi. Original Kato. 269.2...
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada