Material rodant II: Les locomotores dièsel

Un cop vistes les locomotores elèctriques, ara toca el torn de les locomotores dièsel.




Locomotora 319

Aquesta sèrie està formada per una sola locomotora de la sèrie 319.4 "superseries". El model real té la particularitat que té una major potència que les subsèries 200 i 300, cosa que fa que estiguin adscrites al servei de mercaderies exclusivament. El model en escala N és de la marca Startrain, i està en servei des del setembre del 2015. Actualment es troba digitalitzada i sense els maleïts aros d'adherència, cosa que redueix notablement l'esforç de tracció.

La 319.406 circulant aïllada, encarant la baixada de Santa Sònia cap a Can Rius





Locomotora 333

Aquesta sèrie també està formada per una sola locomotora. A la realitat aquesta sèrie de locomotores han realitzat multitud de serveis, des de remolcar expressos, Talgos i mercaderies. El model en escala N és de la marca Hispatren. Si bé és un pèl sorollosa, té un rodatge bastant fi. està en servei des del setembre del 2017, i actualment es troba digitalitzada i sense els aros d'adherència.


La 333.059 afrontant la dura pujada de Can Rius cap a Santa Sònia sota l'atenta mirada d'uns senglars. A la tardor és
habitual veure'ls passejant pel costat de la via. Han perdut la por als trens.





I fins aquí el capítol de locomotores dièsel, espero que us hagi agradat.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

L'inici de la maqueta

La impressió en 3D

Ampliem la família de les 440