Comencem la decoració de Sant Lluís
Després de molt temps sense publicar res crec que ja va sent hora. No és que la maqueta hagi estat aturada, ni molt menys, però tampoc hi havia cap avanç significatiu digne d'un article.
Tal com diu el títol d'aquesta entrada, els últims mesos m'he centrat en la decoració de l'estació principal Sant Lluís i començar a preparar el que serà la ciutat.
LA CIUTAT
La part que es veurà de la ciutat és el barri de l'estació. Aquest es troba entre aquesta i la fàbrica de fil que us ensenyava a l'entrada anterior. Per poder-la fer he utilitzat uns edificis procedents d'una maqueta d'immobiliària que em va donar un familiar fa bastant temps, i que mica en mica vaig restaurant.
De moment això és tot el que està fet de la ciutat. Conforme hi hagi més decoració ja li dedicaré un altre article, ja que és un tema prou interessant.
LA PLATJA DE VIES
Tal i com em van suggerir dos bons amics fa uns mesos, amb l'anterior distribució de vies no semblava una estació tan important. Una estació principal es distingeix d'una estació secundària per dos motius: la principal té moltes vies i unes andanes molt amples per suportar l'intens moviment de viatgers amunt i avall. L'antiga distribució només complia el primer requisit: tenia moltes vies. Per poder fer almenys dues andanes generoses he hagut de sacrificar dues vies, però el resultat ha valgut la pena. A la foto superior podem veure com ha quedat l'actual distribució.
També cal destacar que totes les agulles de la zona de l'estació ja es troben totes motoritzades i controlades a través de dos decoders.
L'ESTACIÓ
Un cop feta la distribució de vies definitiva toca construïr les andanes que conformaran l'estació. Per poder veure quina alçada necessitava vaig fer-me una espècie de plantilla amb cartró pluma i el vaig anar provant al costat de les composicions. Em va sortir de 10mm des del nivell del terra (no de sobre el carril) era l'alçada perfecta. Per contruïr-les ho tenia bé, ja que 10mm és un gruix molt normal. Així que un viatget cap a Puta Vic a buscar tauler de MDT i mans a l'obra.
Al començar a fer les andanes em vaig adonar que tenia un problema, i és que 4 vies de l'estació tenen diagonals per poder maniobrar la locomotora, i el motor d'aquestes agulles tenia just l'alçada de l'andana. Per poder-ho solucionar vaig posar els motors de cap per avall, guanyant els 3mm d'alçada del suro de base de la via. D'aquesta manera tenia 3mm de marge.
Tal com podem veure a la foto superior, un motor muntat al revés. Després simplement es va tractar de fer un queixal a l'andana una mica més gran que la mida del motor i problema solucionat.
Com podeu veure en aquestes fotos, abans de posar la textura de les andanes vaig posar el balast, ja que sinó aquesta es podria fer malbé amb l'humitat de la barreja de cola i aigua que fixa la grava a la via.
Per a l'edifici de viatgers de moment hi ha una reproducció que vaig fer de l'estació de Ripoll. Està previst que hi vagi un altre edifici més gran.
Amb tot això ja tenim la base per fer la part més fina de l'estació: posar catenària, faroles, rètols, bancs i viatgers.
Continuarà!
Molt xulo tot! M'agraden com queden les andanes, molt bon resultat. I molt bona la idea dels motors d'agulles! Va agafant una bonica forma tot plegat.
ResponEliminaEspectacular, Guillem, la projecció de les noves andanes a la terminal queden brutals! Bravo!
ResponEliminaMoltes gràcies! La veritat és que abans de posar el paper tenia els meus dubtes, però un cop acabat estic molt satisfet amb el resultat!
ResponElimina