Encarem la recta final.. (però m'agafo que venen curves)
Doncs sí, ara sembla que tornem un parell d'articles enrere, quan vam soldar els cotxes motors però no. Avui han quedat soldats la resta de cotxes que conformen les dues unitats de tren. Aquí comença la història:
Farà cosa d'un mes i mig, tot consultant a en Ramon (ja no cal que us expliqui qui és, a cada article l'acabo anomenant) va sortir un taller aquí Torelló mateix que disposaven de tall làser, ja que amb l'anterior proveïdor no en vam quedar massa satisfets. Així que vaig agafar un pendrive amb tots els plànols per a construir dos remolcs cabina i un remolc intermig i els hi vaig portar perquè ens donessin preu. Mare de déu si ens van donar un preu. 6 vegades menys que amb el que ens va fer els cotxes motors, que aviat està dit. Així que ja ràpid vam fer comanda i el passat divendres dia 11 ho passava a recollir tot plegat.
Una altra part de la història, que aviat semblarà una novel·la: Quan vam encarregar els anteriors bastidors no tenien els acabats que esperàvem pel preu que en vam pagar. Doncs aquesta vegada els he soldat jo. Sí, jo sol sense l'ajuda de ningú. El mateix que fins fa un parell de mesos era un negat de la soldadura. Corríem el perill que quedessin igual de malament que els altres, però no que a sobre ens atraquessin a mà armada. I la veritat (i no ho dic per posar-me cap medalla) han quedar infinitament millor.
Per fer aquests bastidors vam decidir canviar de sistema. Els cotxes motrius estan formats per un bastidor de tub rectangular a la part inferior, a on el cotxe apoia a sobre els bogis. Després tenen uns envans tallats amb làser i les planxes dels laterals soldades a aquests envans i al bastidor. Aquest sistema ens va dur molts problemes, ja que (com he comentat abans) els bastidors no estaven com havien d'estar i això és un puzzle: si una peça no encaixa es fot tota la resta.
Per a aquests altres cotxes (i aprofitant que a més ha de ser a on anirà la gent asseguda, i per tant molt valent) hem fet el mateix tipus de bastidor inferior, però hi hem afegit uns muntants verticals i un bastidor superior, prescindint dels envans i creant una espècie de gàbia. Tot aquest rotllo s'explica millor amb fotos:
Un cop feta tota aquesta part ha entrat en acció l'Equip Especial de Soldadura Professional (format per l'Eric a la soldadura i un servidor a la radial) per tal de carrossar els cotxes.
El remolc intermig de la 440-001 just acabat de sortir del forn |
Extrem intermig del remolc cabina de la 440-001. |
Sí, ho sé. Aquesta foto ja l'heu vist amb anterioritat però us puc ben assegurar que és d'avui. Com a prova he marcat els números de cotxe amb rotulador blanc. |
Ara fem un petit salt en el temps. Tot el que us he explicat fins ara correspon a aquesta setmana, però mentre esperava que ens féssin les peces del làser (jo que no sé estar quiet) em vaig posar amb uns detallets que em ve de gust ensenyar-vos:
Doncs sí, els dos cotxes motors ja tenen pantògrafs. Sé que els hauré de desmuntar per tal de poder-hi soldar les peces que falten al sostre dels citats cotxes, però ja que els pintava em veia gràcia veure com hi quedaven.
Apa, me'n vaig a dormir que ja no són hores d'estar aquí a l'ordinador fotent-vos el rotllo. Espero que us hagi agradat, o si més no, que us hagin agradat les fotos.
Bona nit i fins el proper!
Viscaaaa gran treball!
ResponEliminaGràcies Jordi!! :)
Elimina