Producció en sèrie


Ni la CAF en els seus millors temps anava a aquest ritme. L'anterior article es titulava "Ampliem la família de les 440"; ara anem camí de la família numerosa. He estat molts mesos sense escriure, sí, però tot són processos repetits en anteriors articles, i no vull fer-me pesat.

No és el primer cop que construeixo dues unitats 440 al mateix temps, però sí que és el primer cop que faig tots els cotxes de cop, i que totes dues unitats són de tres cotxes. Aquesta vegada la capacitat del meu garatge ha estat molt al límit.

Els bastidors dels 6 cotxes apunt per a la carrosseria. Els 4 amb estructura corresponen als cotxes remolcs, i els dos plans són per als cotxes motors.


Aquest cop he anat més a poc a poc que els altres cops, entre d'altres coses perquè el passat desembre va néixer el meu fill.

Els tres cotxes de la 440-085 (085M, 019R i 086C)



La primera que us vull presentar és la 440-085, amb decoració de Rodalies. He escollit una versió bastant característica dels nostres trens dels anys 90, amb els seus 3 cotxes, els logos de la C invertida i amb la reforma de supressió del furgó. I sí, a la foto anterior queda ben clar. El meu fill es diu Alguer, i aquesta unitat que estic fent ja és seva.

Els dos cotxes motors de la 440 i la 470 un cop acabada la feina de soldadura. Ja estan apunt per entrar a planxa i pintura.


L'altra unitat que es troba en construcció és del model 470, concretament la 470-023 i amb decoració de mitjana distància.

Remolc cabina de la 470.

La 470-023 ara mateix es troba acabada de pintura, i la feina l'estic centrant en la 440-085 per poder-la posar a la via ben aviat. Aquesta unitat incorpora una sèrie de millores respecte les altres. Per una banda disposa de llum interior. Aquest és un tema que hi he pensat molt, i que en el seu moment a les altres el vaig descartar per la simple raó que no té reproduït l'interior. Continuarà sense tenir-lo fet, però amb el llum interior serà vistós a la distància, cosa que ara mateix en circulacions nocturnes es troba a faltar. També dissimularé les parts interiors tot el possible. No és el mateix veure que no té seients, a veure que enlloc de seients té un entramat de cablejat.

La 440-085 encesa.


L'altra millora que incorpora és el llaç de portes. Sí, sona extrany que un tren al qual no se li obren les portes tingui el sistema de seguretat instal·lat. 
Té la seva explicació: Es tractava de disposar d'un sistema que amb el tren aturat a l'estació no pugués venir qualsevol energúmen i moure el tren perquè li ha fet gràcia girar el volantet. Com que els pantògrafs actuen segons l'ordre de l'inversor, si a l'estacionar-nos el centrem ens queden els dos a dalt (lleig). Ja la 440-236 porta aquesta seguretat (i quan les tanques sona el bip bip d'avís), però està fet de tal manera que si dónes el permís de portes el tren no tracciona, però tampoc frena.

Per tal de poder solucionar aquest fet, i perquè amb el llaç de portes el tren perdi la tracció i no el fre, s'ha instal·lat un relé que desactiva un contactor que tenen en comú tots els punts de tracció.

Quadre de control de la 440-085.


En la mesura del possible s'anirà instal·lant aquest sistema a totes les 440 en servei.

També per altra banda en Xavi Martí es va currar un comandament per la 440-236 que, com que no em va agradar gens, ja n'hi he demanat un per a la 440 de Rodalies. Aquest comandament s'ha fet a imatge del pupitre real, i guanya que és més gran i pràctic que el que duia originalment.

Comandament de la 440-236 en procés de construcció.


Ara us deixo unes fotos, que ja he escrit massa per avui i tampoc us ho llegireu.

Cotxe motor 085 acabat de polir i empastar.

Cotxe motor 085 en ple procés de soldadura.

Lateral del cotxe 086C.

085M acabat de soldar.

Vinils per les dues unitats preparats per posar de màscara.

Fila de testeres.

085M acabat de sortir de pintura. El sostre d'aquest tipus de cotxe es fa en un altre procés.

Emmascarant el cotxe 023C.

Primera part de la decoració de la 470 resolta. Encara falten 3 colors (i molts metres de cinta).

Decoració del cotxe 023M acabada. 

De llums va la cosa.

Imatge nocturna de la 440-085. Encara queda molta feina a tapar, però ja fa el seu efecte.

Actualment la 440-085 es troba a poques setmanes d'entrar en servei, ja que només queda la feina de muntar els bogis i ultimar els detalls (vidres, marcs, etc...)

La 470-023 tardarà molt de temps en tocar la via, ja que per causes alienes a la meva capacitat de producció ara mateix es troba aturada de manera indefinida.

Ben aviat, un cop enllestida la construcció de la 440-085, començarà la construcció de la 440-132 en colors Regionals R2 i de 2 cotxes. Aquesta unitat serà la que posarà punt i final a aquesta família d'unitats que en poc menys de 2 anys n'ha vist néixer 6, i ja va sent hora de començar projectes nous.

Fins a la propera




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

La impressió en 3D

Les 440 aprenen a caminar... i a frenar!

Comencem la Japonesa